Content and working context : Our customer CONTRALOAD help to create more sustainable supply chains all over Europe since 2004. The head office is in Belgium and affiliates in Italy, UK, Spain, France, Germany, Poland and Turkey, they have grown to become the expert and market leader in pooling of plastic load carriers in a B2B environment. Supporting 3000 customers in over 26 countries, CONTRALOAD offer the biggest European network for pallets and IBC’s. To expand the team in the Italian market, we are currently recruiting an experienced Area Sales Manager to support the local growth.

The Area Sales Manager Italy will report directly to the Sales Director responsible for South and East Europe. The key objective will be to co-define our local growth strategy and extend the market share in Italy by retaining and growing current customers and prospecting new opportunities in the market. Researching the market for opportunities mainly in the food industry and building long term relations with your (new) customers is the main goal. The candidate will function as an expert in order to understand customers and help them achieve their supply chain needs.

Workplace: The position will be based in home office and will be required to travel a minimum of 50% of  time to visit the customers and prospects regularly and support them to keep them aligned with their contract. He/she will be responsible for the profitability of existing contracts which him/her will follow up by regular evaluations of contractual parameters.

Applicant’s characteristics: The profile it look back on a minimum of 3 years’ experience in an outside sales or Business development role. Experience in a B2B environment is a must as well as knowledge of logistics and supply chain. We expect our Area Sales Manager Italy to be professional, have a strong personality with the power to influence, convince and connect. He/she want to be part of a European team that makes a tangible difference in logistics and his/her is motivated to understand and solve any customer challenge.

Our Area Sales Manager Italy is a strong communicator and have an excellent knowledge of Italian and English. He/she is able to work independently while regularly checking in with him/her team. Therefore him/her is very well organized and have excellent time management skills, analytical and a logical thinker.

Contract Condition: We offer an international workplace with a focus on sustainability and supply chain improvements in a young, dynamic and fast growing company. The person we select will be supported by an experienced team in our head office in Belgium.

Permanent contract and a highly competitive remuneration package in line with your knowledge and experience (50 – 60K + MBO).

 

Si laurea in Psicologia del Lavoro e delle Organizzazioni nel 1995 ed è iscritta all’Albo Professionale dal 1997. Frequenta la Scuola di Formazione Formatori del Prof Francesco Avallone ed è specializzata in dinamiche nei piccoli e grandi gruppi, benessere organizzativo, sviluppo del potenziale, coaching individuale, team coaching e gestione psicosociale. Ha una grande esperienza nelle dinamiche di gestione del cambiamento, di gestione dei conflitti interpersonali e aziendali. Ha lavorato nella gestione di processi di riallineamento interfuzionale. Conosce ed ha gestito analisi degli assetti organizzativi, anche in caso di fusione e/o acquisizione aziendale. Ha lavorato come Change Manager in progetti di implementazione ERP per Grandi e Medie Aziende Nazionali e Multinazionali. Entra a far parte del Team SCR selezione e consulenza per le risorse umane nel 2015 e nel 2016 ne diventa Socia.

Si laurea in psicologia clinica e di comunità nel 1996. Dopo una formazione post-laurea in counselling orientativo e professionale, inizia la sua esperienza nel campo della psicologia del lavoro. Prima partecipando alla progettazione e allo sviluppo del servizio SIO della Provincia di Ravenna, primo esperimento pubblico di gestione specialistica dell’incontro tra domanda e offerta di lavoro poi nel 2007 fondando SCR società di consulenza in ambito risorse umane specializzata nella ricerca, selezione e gestione del personale. Stefania è specializzata nella conduzione di colloqui a carattere valutativo, nell’utilizzo di testistica per l’analisi del profilo psicoattitudinale e nella progettazione e realizzazione di assesment e di percorsi di analisi e intervento organizzativo. Attualmente iscritta all’albo degli psicologi della Regione Emilia Romagna.

Si Laurea in Psicologia Clinica e di Comunità nel 1996, nel 2002 inizia la sua esperienza nel mondo della psicologia del lavora collaborando prima con il Centro per l’Impiego di Ravenna nella progettazione, realizzazione e gestione di azioni (quali, a titolo esemplificativo, tirocini formativi, incontri informativi, formazione individualizzata) finalizzate all’inserimento lavorativo di persone disoccupate. L’interesse per la materia la spinge a frequentare un Executive Master in selezione e valutazione delle risorse Umane svolto presso il Centro di Formazione Manageriale e gestione d’impresa della CCIAA di Bologna. Nel 2007 partecipa, come socia, alla nascita di SCR società di consulenza in ambito risorse umane specializzata nella ricerca, selezione e gestione del personale dove si occupa della gestione di percorsi di selezione, conduzione di colloqui a carattere selettivo, direalizzazione di assessment di gruppo, di utilizzo di testistica specialistica. È iscritta all’Albo degli Psicologi della Regione Emilia Romagna.